ΓΗΠΕΔΟ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ

Τρίτη 24 Ιουνίου 2008

AEK : Συνέντευξη του Μπρούνο Τσιρίλο


Το σωστό timing της γέννησής του με την εποχή όπου θα μπορούσε να αναδειχτεί ως ο απόλυτος ήρωας δεν έγινε ποτέ. Το κράμα από το οποίο έχει φτιαχτεί το περιτύλιγμα, αλλά και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου ανθρώπου προσδιορίζει τους μαχητές της μυθολογίας. Τότε που οι άντρες όρθωναν περήφανα το ανάστημά τους και αντιμέτωποι με τους φόβους τους κρατούσαν στα χέρια το δόρυ και την ασπίδα και ξεχύνονταν στη μάχη, με μοναδική επιβράβευση την αναγνώριση της ηθικής τους υπόστασης.

Ας είναι... Ο Μπρούνο Τσιρίλο κλήθηκε να προσαρμοστεί στον μοντερνισμό και την τετράγωνη λογική που προσδιορίζει το σήμερα. Αντί για τα εφόδια της μάχης κρατάει την αγαπημένη του φανέλα και στα πόδια έχει τον κινητήριο μοχλό του, την μπάλα, και πάντα οπλισμένος με τον αγωνιστικό του εγωισμό ρίχνεται στο γήπεδο για μια μονομαχία που δεν τελειώνει ποτέ, με λάφυρο τον σεβασμό στην ιδιαίτερη ποδοσφαιρική του ταυτότητα.

Ισως το μοναδικό κοινό εκείνης της εποχής με το τώρα είναι ότι σαν γνήσιος πολεμιστής, που αποδέχεται ακόμα και την ήττα, δεν θα τον βρει ποτέ το δόρυ πισώπλατα λαβωμένο, γιατί πολύ απλά δεν επιτρέπει στον εαυτό του να το βάλει στα πόδια. Ενα χρόνο μακριά από τα ελληνικά δεδομένα ο Ιταλός αμυντικός μίλησε στην «Εξέδρα» για το παρελθόν που θυμάται, το παρόν που ζει και το μέλλον που εύχεται. Καταθέτει τις δικές του αλήθειες για την ΑΕΚ, τις προτάσεις που του έγιναν, τη ζωή του στη Ρετζίνα, την Ελλάδα που είναι η δεύτερη πατρίδα του και φυσικά για τα όνειρα που έχει ως άνθρωπος.

Ακόμα και λίγα λεπτά συζήτησης μαζί του είναι αρκετά για να σε καθηλώσουν, πολύ απλά γιατί όσα έχει να πει είναι λόγια που δεν φιλτράρονται από τους δήθεν καθωσπρεπισμούς, προκειμένου να είναι αρεστά. Ο «sexy Bruno» δεν προσπάθησε να γίνει ποτέ αρεστός, το μόνο που ζήτησε ήταν σεβασμός. Δεν μπήκε ποτέ σε κλισέ, δεν συμβιβάστηκε πουλώντας χωρίς ενοχές τα «πιστεύω» και τις αρχές του και δεν αποτέλεσε ποτέ το αντιπροσωπευτικό παράδειγμα του Ιταλού, με το καλοχτενισμένο μαλλί και το κουστούμι ως σήμα κατατεθέν. Κοντοκουρεμένο μαλλί, τατουάζ, ελεύθερο πνεύμα, ειλικρινής, ανθρώπινος και πάνω απ’όλα αθεράπευτα ερωτευμένος με τη στρογγυλή θεά, αυτός είναι ο Μπρούνο Τσιρίλο, ο ήρωας των μύθων!

Το κεφάλαιο ΑΕΚ μπορεί να έχει θεωρητικά κλείσει, αλλά για τον Ιταλό αμυντικό παραμένει ανοιχτό, με δεδομένο ότι υπάρχουν πράγματα που δεν έχει ξεχάσει, συνεχίζοντας να ψάχνει απαντήσεις. Η αγάπη του όμως για τη συγκεκριμένη ομάδα και τους οπαδούς της τον κάνουν να βάζει στο περιθώριο κάποιες αρνητικές σκέψεις, αν και ως σωστός επαγγελματίας δεν κλείνει καμία πόρτα…

-Ενα χρόνο μακριά από την Ελλάδα πώς είναι η ζωή σου; Υπάρχει κάτι που σου λείπει;
«Οχι, σίγουρα ήταν μια ιδιαίτερη σεζόν. Στην αρχή είχα προβλήματα στην Ισπανία, αλλά οι έξι τελευταίοι μήνες ήταν σημαντικοί γιατί επέστρεψα στην Ιταλία, σε ένα πρωτάθλημα που μου άρεσε πάντα, αγωνιζόμενος στην ομάδα μιας πόλης όπου γεννήθηκα και αυτό για εμένα ήταν μεγάλη νίκη».
-Από την ιστορία με την ΑΕΚ τι θυμάσαι;

«Στην καριέρα μου ήταν, αν όχι το πρώτο, το δεύτερο σημαντικότερο πράγμα που θα μπορούσε να μου συμβεί. Ηρθα εδώ, έζησα δύο χρόνια υπέροχα και πιστεύω ότι έδωσα πολλά στην ΑΕΚ και στους οπαδούς. Αυτό το βλέπω κάθε μέρα, γιατί την εβδομάδα αυτή που είμαι διακοπές στην Ελλάδα ο κόσμος ακόμα με χαιρετάει με ενθουσιασμό και αυτό είναι τεράστια επιτυχία. Ακόμα δεν κατάλαβα γιατί η ΑΕΚ δεν συνέχισε να υπολογίζει σε εμένα. Κατά τη γνώμη μου ειπώθηκαν πολλά ψέματα εις βάρος μου, γιατί εκείνη τη στιγμή ήταν βολικό να γίνουν έτσι τα πράγματα. Κάποιος δεν είχε την προσωπικότητα να πει την αλήθεια. Εγώ έφυγα με το κεφάλι ψηλά, η συνείδησή μου είναι καθαρή. Ισως κάποιος άλλος να μην έχει καθαρή τη συνείδησή του. Αν έπαιζα στον Ολυμπιακό ή τον Παναθηναϊκό δεν θα γίνονταν όλα αυτά».

-Ακούστηκαν πολλά πέρσι για τον Ολυμπιακό και φέτος τον χειμώνα για τον ΠΑΟΚ. Τελικά τι έχει συμβεί;

«Ξέρω ότι ο Ολυμπιακός τον περασμένο χρόνο έκανε μια πρόταση στην ΑΕΚ, όχι ένα εκατομμύριο ευρώ, λιγότερο, αλλά δεν έγινε δεκτή. Η ιστορία με τον ΠΑΟΚ είναι αληθινή, γιατί είχα επαφές με τη διοίκηση του συλλόγου και τους ευχαριστώ πολύ, ωστόσο υπήρχαν διαφορές και το θέμα δεν προχώρησε εξαιτίας πολλών πραγμάτων. Πάντως και οι δύο περιπτώσεις είναι αληθινές».

-Πόσο σημαντικό είναι για εσένα το δέσιμο που έχεις με μια ομάδα; Αν δηλαδή ερχόταν πρόταση από την ΑΕΚ, θα μπορούσες να ξεχάσεις ό,τι έχει γίνει και να επιστρέψεις;

«Από τη δική μου πλευρά υπήρξε απογοήτευση, γιατί δεν περίμενα ότι σε έναν παίκτη που για δύο χρόνια έπαιζε συνέχεια και έδωσε την καρδιά και την ψυχή του για μια φανέλα, θα του συμπεριφέρονταν έτσι. Λογικά, αν αύριο η ΑΕΚ με ήθελε και υπήρχαν όλες οι σωστές προϋποθέσεις, θα επέστρεφα σίγουρα».

-Αν έρθει πρόταση από άλλη ελληνική ομάδα;

«Θα τη σκεφτώ, δεν βλέπω γιατί δεν πρέπει να το κάνω, είναι η δουλειά μου. Αν μια ομάδα ενδιαφέρεται για τον Τσιρίλο και αν διαπιστώνει ότι παρέχω τις εγγυήσεις για να βοηθήσω, τότε θα τη λάβω υπ' όψιν».

-Το μέλλον σου πού βρίσκεται; Στην Ελλάδα ή στην Ιταλία; Αν μπορούσες να διαλέξεις ομάδα, ποια θα ήταν αυτή;

«Το μέλλον μου αυτήν τη στιγμή είναι πιο κοντά στην Ιταλία. Αν και ένα μεγάλο μέρος της καρδιάς μου ανήκει στην Ελλάδα για διάφορους λόγους. Για τον λόγο αυτό τώρα θα περιμένω λίγο, προκειμένου να δω τι θα συμβεί τελικά».

-Το διάστημα που έμεινες στην Ελλάδα γράφτηκε ή ειπώθηκε ποτέ κάτι που να σε προσέβαλε;

«Ναι, το τελευταίο διάστημα κάποιος δεν βρήκε τις σωστές λέξεις για να δικαιολογήσει την αποχώρησή μου. Γράφτηκαν πολλά, για παράδειγμα ότι δεν ήμουν σωστός επαγγελματίας. Αυτό με προσέβαλε πολύ. Στη ζωή το σημαντικότερο είναι τα γεγονότα και ο Μπρούνο Τσιρίλο έχει αποδείξει ποιος είναι. Σε κάθε παιχνίδι έφευγα με τη φανέλα ιδρωμένη και αυτό ήταν μεγάλη νίκη. Υπήρξε κάποιος που δεν είπε την αλήθεια, που δεν έχει καθαρή τη συνείδησή του και πιστεύω ότι δεν θα βρει το κουράγιο να πει την αλήθεια, επειδή εγώ έχω φύγει. Θα μπορούσαν να μου πουν 'Μπρούνο δεν σε θέλουμε άλλο' και εγώ θα το αποδεχόμουν, αλλά δεν έγιναν έτσι τα πράγματα. Στο τέλος αυτό που με κάνει να αισθάνομαι καλά είναι ότι πάντα τα έδινα όλα και ο κόσμος που ερχόταν στο γήπεδο είδε και κατάλαβε τι είμαι εγώ».
-Το χειρότερο ψέμα;

«Ειπώθηκαν πολλά, κυρίως ότι δεν ήμουν σωστός, ότι ξενυχτούσα κάθε βράδυ. Η προσωπική μου ζωή είναι δική μου. Το σημαντικό είναι αν μέσα στο γήπεδο δίνω το 100% των δυνατοτήτων μου. Εχω προσωπική ζωή όπως όλοι και υπήρχαν κάποιοι που έκαναν χειρότερα από εμένα και όμως δεν ειπώθηκε τίποτα. Δεν με νοιάζει, όμως, κοιτάω τη ζωή μου, προπονούμαι κάθε μέρα και θέλω να δίνω ό,τι καλύτερο μπορώ».

-Τα δύο χρόνια στην ΑΕΚ υπήρξε ποτέ κάποιος έντονος τσακωμός με κάποιο συμπαίκτη σου ή με τη διοίκηση;

«Με τη διοίκηση είχα πάντα καλή σχέση, εμπιστοσύνης και εκτίμησης. Με τους συμπαίκτες μου δεν είχα πρόβλημα. Υπήρξε μόνο ένα μικρό επεισόδιο που είχα με τον προπονητή Σέρα Φερέρ, αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί στον καθένα στο ποδόσφαιρο, είναι λογικό. Δεν μπορούν να έχουν όλοι τον ίδιο τρόπο σκέψης. Τελείωσε εκεί και δεν υπήρξε συνέχεια».

-Μιλώντας για την επόμενη σεζόν, με ΑΕΚ, Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό να έχουν πλέον νέους προπονητές, πώς βλέπεις να εξελίσσονται τα πράγματα;

«Τα τελευταία 10 χρόνια ο Ολυμπιακός κερδίζει τα πάντα, το έκανε και φέτος. Πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα τα πράγματα θα αλλάξουν, ίσως επειδή η ΑΕΚ και ο Παναθηναϊκός θα αισθάνονται ενοχλημένοι να βλέπουν τον Ολυμπιακό να κερδίζει. Ξέρω ότι ο ΠΑΟ κάνει μεγάλα πράγματα, άλλαξε το διοικητικό καθεστώς και όλοι μαζί θέλουν να ενισχύσουν την ομάδα. Επομένως τη νέα χρονιά μπορεί να υπάρξουν αλλαγές».

Ο πρόωρος αποκλεισμός της Εθνικής Ελλάδας από το Euro ήταν ένα γεγονός που σύμφωνα με τον Μπρούνο Τσιρίλο έχει τη δική του εξήγηση, ενώ αναφερόμενος στη Σκουάντρα Ατζούρα του Ρομπέρτο Ντοναντόνι κάνει την κριτική του. Ξεχωρίζει τον Νταβίντ Βίγια και του βγάζει το καπέλο.
-Μιλώντας για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, η Ελλάδα αποκλείστηκε. Ηταν κάτι που περίμενες; Τι πρέπει να αλλάξει από εδώ και πέρα ο Οτο Ρεχάγκελ;

«Πιστεύω ότι συγκριτικά με άλλες ομάδες ήταν μια ταχύτητα πίσω. Σίγουρα όλοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και προσπάθησαν, αλλά οι υπόλοιπες είχαν κάτι παραπάνω από το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της χώρας σας».

-Είσαι ικανοποιημένος από τη συνολική απόδοση της Εθνικής Ιταλίας;

«Το πρώτο παιχνίδι με την Ολλανδία δεν μου άρεσε καθόλου, κανείς δεν περίμενε τέτοια απόδοση. Σταδιακά υπήρξαν δείγματα βελτίωσης, αλλά χρειάζονται ακόμα περισσότερα, με δεδομένο ότι είναι η παγκόσμια πρωταθλήτρια».

-Ποιος είναι ο καλύτερος παίκτης της διοργάνωσης μέχρι τώρα;

«Μου αρέσει πολύ ο Νταβίντ Βίγια που έκανε πολύ καλές εμφανίσεις με την Εθνική Ισπανίας. Επιπλέον, μπορεί η Ολλανδία να αποκλείστηκε, αλλά θεωρώ ότι η μεσαία γραμμή της και η επίθεσή της αποτελούνταν από σπουδαίους ποδοσφαιριστές, υψηλού επιπέδου».

«Οι τιφόζι της ΑΕΚ στην κορυφή»

Οι ερωτήσεις σε προσωπικό επίπεδο μπορεί να μην είναι το φόρτε του, αλλά προτιμάει να λέει αυτό που σκέφτεται. Θα ήθελε να μείνει για πάντα στην Ελλάδα, να επιστρέψει στην ΑΕΚ, έστω κι αν ξέρει ότι αυτό μπορεί να μη γίνει ποτέ. Ονειρεύεται οικογένεια και παιδιά και ξεδιπλώνει μια άλλη πλευρά του χαρακτήρα του.

-Πώς είναι η ζωή σου στην Ιταλία;

«Νορμάλ, όπως ήταν και στην Ελλάδα. Πολλές θυσίες, πολλές προπονήσεις και τον ελεύθερο χρόνο μου προσπαθώ να συναντώ τους φίλους μου και να βγαίνουμε για φαγητό, όχι κάτι ιδιαίτερο».
-Με τον Στέφανο Σορεντίνο έχεις καθόλου επαφές; Σου έχει πει κάτι για την ΑΕΚ;

«Εχουμε πολύ καιρό να μιλήσουμε. Συγκεκριμένα, από τότε που ήμασταν και οι δύο στην Ισπανία. Ξέρω ότι έχει την επιθυμία να επιστρέψει στην Ιταλία και δεν νομίζω ότι θέλει να γυρίσει πάλι στην Ελλάδα».


-Υπάρχει κάποια περίεργη ιστορία που έζησες όσο καιρό ήσουν στην Ισπανία με τη Λεβάντε;

«Δεν ήταν εύκολα τα πράγματα γιατί η διοίκηση είχε προβλήματα, ενώ πολλά πράγματα δεν πήγαιναν καλά, κυρίως οικονομικά, με αποτέλεσμα να αισθανθώ περίεργα, γιατί δεν περίμενα ότι πηγαίνοντας στην Ισπανία να αγωνιστώ σε ένα τέτοιο πρωτάθλημα, θα βρισκόμουν αντιμέτωπος με τέτοιες καταστάσεις».

-Ανάμεσα στους οπαδούς της ΑΕΚ, της Ρετζίνα και της Λεβάντε ποιους θα διάλεγες; Ποιοι είναι πιο ενθουσιώδεις;

«Πάντα λέω ότι από τη στιγμή που ήρθα στην Ελλάδα το πάθος των Ελλήνων οπαδών είναι το ίδιο με αυτό των Ιταλών, γι’ αυτό βάζω στην πρώτη θέση τους τιφόζι της ΑΕΚ και της Ρετζίνα. Στην Ισπανία δυστυχώς δεν είχαμε υποστηρικτές».
-Αν και είναι πολύ νωρίς, πώς ονειρεύεσαι να κλείσεις την καριέρα σου;

«Ελπίζω να μπορέσω να παίξω μπάλα πολλά χρόνια. Θα μου άρεσε αν μπορούσα να επιστρέψω στην Ελλάδα, αν και αυτό θα μείνει μόνο όνειρο. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει αυτή η πιθανότητα, όχι εξαιτίας μου, αλλά εξαιτίας άλλων καταστάσεων. Είναι ένα όνειρό μου, να ξαναπαίξω σε αυτήν τη χώρα. Θα δούμε. Προς το παρόν θα συνεχίσω να κάνω αυτό που ξέρω, με πολλή αγάπη και όσο θα περνάνε τα χρόνια, θα δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα».

-Θα ήθελες να ζήσεις για πάντα εδώ;

«Μου αρέσει πολύ η Ελλάδα, όταν μπορώ έρχομαι πάντα. Ενα κομμάτι της καρδιάς μου παραμένει εδώ. Υπάρχουν άνθρωποι που με αγαπούν πολύ, το πάθος των ανθρώπων μου αρέσει πολύ, η Αθήνα είναι μια υπέροχη πόλη. Εχεις τη δυνατότητα να κάνεις τα πάντα. Θα δούμε τι θα γίνει».
-Πώς φαντάζεσαι τη ζωή σου σε πέντε ή δέκα χρόνια;

«Εύχομαι να έχω οικογένεια και παιδιά και την υγεία μου για πολλά χρόνια. Θέλω να δημιουργήσω τη δική μου οικογένεια, νομίζω ότι είναι ένα όνειρο που έχει κάθε άνθρωπος».
-Υπάρχει κάποια ερώτηση που δεν σου έγινε ποτέ και θα ήθελες να την ακούσεις;

«Τα δύο χρόνια που ήμουν εδώ και με τη δυσκολία που είχα λόγω της γλώσσας, δεν έκανα πολλές συζητήσεις με τους δημοσιογράφους. Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που θα ήθελα να πω. Μόνο ότι είμαι υπερήφανος που ήμουν εδώ για δύο χρόνια, ένιωσα έντονα συναισθήματα. Χρωστάω πολλά στους οπαδούς της ΑΕΚ, τους έχω πάντα στην καρδιά μου, γιατί μου έδωσαν πολλά».

-Περίγραψε εν συντομία τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τις ακόλουθες λέξεις.

-Ποδόσφαιρο: «Αγάπη».
-Ιταλία: «Η πατρίδα μου».
-Ελλάδα: «Η δεύτερη πατρίδα μου».
-ΑΕΚ: «Φανταστική».
-Οπαδοί: «Υπέροχοι».
-Νικολαΐδης: «Πρόεδρός μου για δύο χρόνια».
-Φερέρ: «Δυναμικός χαρακτήρας, αλλά ο Μπρούνο ήταν πιο δυναμικός από εκείνον».
-Οικογένεια: «Τα πάντα».
-Φίλοι: «Λίγοι, αλλά αληθινοί».
-Μέλλον: «Ομορφο».
-Γυναίκες: «Μπορούν να σου κάνουν το καλύτερο και το χειρότερο. Γνώρισα κάποιες που μου έκαναν το χειρότερο, αλλά τώρα γνωρίζω άλλες που μου προσφέρουν υπέροχα πράγματα στη ζωή μου».
-Δημοσιογράφοι: «Είμαι συντηρητικός και δεν θέλω να έχω ιδιαίτερες σχέσεις. Στην Ελλάδα γνώρισα ανθρώπους που μου φέρθηκαν καλά, σεβάστηκαν τη δουλειά μου και εγώ τη δική τους».
-Πάθος: «Απαραίτητο για οτιδήποτε στη ζωή, υπάρχει πάντα μέσα μου».
-Πλεονεκτήματα:
«Καλό παιδί, ίσως κάποιες στιγμές θα έπρεπε να είμαι πιο κακός, αλλά δεν μπορώ».
-Μειονεκτήματα: «Είμαι κλειστός, δεν ανοίγομαι εύκολα».
-Τατουάζ: «Πάθος, το καθένα σηματοδοτεί μια ιστορία της ζωής μου».
-Τσιρίλο: «Δεν ξέρω, το αφήνω να απαντήσουν οι άλλοι, όσοι με ξέρουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια: